Aleno, já si tedy z "naší generace" pamatuji často jiné důvody výběru studia na pedagogické fakultě - mé některé spolužačky (i spolužáci) chtěli studovat VŠ, nebyli příliš vyhranění, věděli, že na náročné školy (resp. školy, o které byl velký zájem typu medicína, práva, ale i ekonomka) se asi nedostanou, takže se přihlásili ke studiu PF s aprobací dle jejich oblíbených předmětů, které se zároveň staly předměty maturitními (oblíbená byla kombinace zeměpis - občanská výchova) - aniž by předtím pojevili jakýkoliv zvýšený zájem o studium těchto předmětů nebo o výchovu dětí ... Další měli peďák (kombinace s dějepisem) jako záložní variantu, když se nedostanou na práva (nedostali) atd. Je tedy pravda, že ti "slabí" se tehdy na peďák ani nedostali a ti co to měli jako záložní variantu nakonec opravdu učí (netuším jak dobře, ale jsou to chlapi
) A taky je možné, že teď, když existuje mnohem víc různých možností studia na VŠ nebo VOŠ, tak třeba peďák tak často volba typu "chci něco studovat, tak peďák, ale učit určitě nepůjdu", nefiguruje tak často.