Přidat odpověď
"oni už jsou tlupa, smečka, která má svou hierarchii, svoje způsoby, svoje postavení ve škole, a to i mezi ostatními třídami, toto by dalo hodně práce a učitel při učení na to nemá čas, ale ani vzdělání
je to svým způsobem rozjetá šikana učitelů, oni moc dobře ví, co dělají aj čemu to vede
třeba za pár let, až se ten kolektiv rozejde na střední školy, můžou každý z nich být super člověk, který si bude uvědomovat, že to bylo úplně špatně, teď si to možná uvědomují někteří taky, ale nejsou schopni s tím nic udělat, bez pomoci určitě ne, a ta pomoc by musela být cílená a odborná"
Naprosto souhlasím.
Je to záležitost specifické vnitřní "chemie" v každém kolektivu, obvykle se odvíjí od několika málo silných jedinců, ale celému kolektivu to dá hierarchii a energii a žádný jednotlivec sám za sebe s tím nic neudělá. Maximálně se může vyčlenit a riskovat opovržení až šikanu, v lepším případě pouze ignoranci.
Myslím si, že by pomohlo přerozdělení žáků do tříd, aby se problémový kolektiv rozbil, ovšem s rizikem pokažení atmosféry v kolektivech přátelských.
Předchozí