Přidat odpověď
"cestou školství by měla být decentralizace." Jednim z problemu naseho skolstvi je prave prilis velka decentralizace (vedlejsi produkt je velka ruznorodost skol, u nas je i waldorf statni) reditel ma velke pravomoci,kdyz je mizerny (a ze jich je), skola je v kopru i s zaky a spatne se ho zbavuje, stat nedokaze udrzet nejake zakladni standardy, nedokaze tlacit na kvalitu, nema system hodnoceni, jsou tu obrovske regionalni rozdily, velke znevyhodneni deti z nepodnetneho prostredi. Jak by sis tu dalsi decentralizaci predstavovala?
"VCetně toho, ať si třeba střední a vysoké školy dělají SVOJE příjmačky ." stredni skoly si mohou delat svoji cast prijimacich zkousek, presto na to mnohe rezignuji (rade skol je jedno, jake zaky bere), pred Cermatem si bud delaly vlastni (uroven povetsinou nevalna) nebo - a to casteji, protoze rada skol chape, ze postavit dobry test je umeni - si kupovaly SCIA. Coz byla velka prasarna, protoze tady bylo treba za materialy a pripravu opravdu platit (narozdil od Cermatu). Statni testy pro SS nejsou kvalitou spatne, ale nemusely by byt povinne (skoly by si je braly, kdyz chteji).
VS prece zadne statni prijimacky nemaji, casto prebiraji SCio, studenty to v nasem bezplatnem skolstvi stoji tisice (i desetitisice).
" Dát možnost firmám aby měly své učně - nevím, kolik stojí vyučení na učňáku, ale kdyby ta moje teoretická autodílna dostala...." Nejsme v osmnactem stoleti, kdy mohl byt kovar negramotny, ucni maji radu hodin teoreticke vyuky, uci se jazyk, technicke nalezitosti.
Předchozí