Přidat odpověď
Yuki,
nemám nic proti uklízečkám - ale kdyby to byla malá škola, tak by jich nebylo potřeba tolik. V mém dětství jsem viděla, jak funguje malotřídka - v jedné třídě školka, a pak dvě učebny pro první stupeň. Dvě učitelky ve školce, tři "ve škole" - jeden z toho ředitel. Obědy brala škola i školka z jídelny z fabriky. Všichni učitelé znali všechny děti - tj. řešily se problémy na místě a komplexně - včetně třeba odkladů nebo dřívějšího nástupu do školy. Když byl problém, učitelka mohla promluvit s rodiči když je potkala v koloniálu nebo je viděla na zahrádce. Škola měla obrovskou zahradu, třídy tam měly své záhonky + se střídaly v péči (třeba letní zalejvání).
Semikrásko,
viz nahoře - centralizace nakonec znamená víc pracovníků v administrativě a v provozu školy a školství, než vlastních učitelů. V té mojí malotřídce bylo pět učitelů (a všichni aktivně učili) plus jedna uklízečka / pomáhala s obědy atd. - a netuším, jak dělali údržbu... ale prostě minimum lidí a z nich maximum učilo. Když spočítáš kolik je v Česku "pracovníků ve školství", s veškerou administrativou, školiteli, školskými úřady a komisemi a jánevímčím - tak kolik ti vychází pracovníků na jedno dítě?
Předchozí