Přidat odpověď
Holky, já mám pocit, že se (matika) obecně učí moc dospělácky, jednotlivá témata odděleně, a to je škoda.
Prostě se jede jedno téma třeba měsíc a pak se jde na jiné a k prvnímu se vrátí za dva roky (což je ale z pohledu dětí 200 let...) a děti si už nic nepamatují a může se začít znovu. Zdá se mi lepší ty věci prostě postupně nabalovat.
V úloze na objem kvádru si přece můžu zároveň a vlastně "mimochodem" procvičit logiku, porozumění textu, zlomky, procenta, převody jednotek, poměr a nevímco ještě.
To, co děti u Cermat úloh často zaskočí, je právě ta komplexnost. "To jsme se neučiliii" - samozřejmě že učili, ale jednotlivé kousíčky zvlášť. A oni je tam nevidí.
Neumí v úloze najít, co znám, od čeho se odpíchnu, pracovat krok za krokem.
Mě se ta komplexnost Cermatích úloh naopak líbí, protože v životě je třeba řešit komplexní problémy a ne úlohy, které narazím na jedno nadrilované "kopyto".
Tak právě nevím, jak moc je efektivní znovu opakovat látku zvlášť téma po tématu. Spíš bych jim v devítce rovnou házela už nějaké "nabalené" komplexnější úlohy. Ať pěkně vzpomínají a opakují "mimochodem" s tím, že zároveň hned vidí, k čemu se to dá použít.
Předchozí