Silvie, ne, rozhodně to není to, co se probírá v devítce v normálních hodinách. U nás je v rámci rozvrhu hodina matiky a hodina češtiny pro přijímačky, na řešení testových úloh, ale nespadá to vůbec pod předmět matematika. Ono je tam stále dost nového (náš ŠVP), jako soustavy rovnic, slovní úlohy na práci, rychlost, směsi...to je ještě do PZK, cca do listopadu - prosince). Pak se jde na lomené výrazy, funkce, jehlan, kužel koule - objemy, povrchy, finanční matematiku, alespoň základy goniometrie. Možná mi ještě něco vypadlo. Toto už v PZK není, ale je to nová látka devítky a dítě bez její znalosti by ze SŠ rychle vypadlo, takže probrat se to musí. Představa, že stačí, co se dělá v hodině a není třeba dělat doma nic, většinou neplatí. Zkušenost máme takovou, že i premianti, kteří by to normálně vypočítali, nestíhali časově. Neměli dost nacvičené typy příkladů, museli to vymýšlet a v konkurenci dalších dětrí, které nacvičeno měly, to byl problém. Až po PZK se mi pár těch nejlepších přiznalo, že doma udělali jednotky testů za pololetí, někteří vůbec nic. Podle toho to dopadlo, nad 40 se nevyhrabali. Ti, co měli doučko, nebo alespoň pracovali sami, měli v tomhle výhodu. I když tam hodně hrály roli nervy, takže děti ledacos pokazily, ale na odvolání se většinou dostaly, kam chtěly.
Školní doučko nad rámec (rozvrh 5x matika, 1* příprava na PZK a totéž v češtině), za výrazně méně než u vás, ale jestli se bude někomu chtít, to je otázka. Snažíme se vysvětlovat, že v přijímačkách jsou věci od půlky sedmičky do půlky devítky a mozek zapomíná. Je třeba procvičovat.