Přidat odpověď
" já nepíšu, že jsou ty testy špatné, jen prostě vypadají jinak než jak se děti učí ve škole... nevím, jestli některá škola pracuje takovým stylem, jakým jsou ty testy psané..."
Co to znamena, pracovat "takovym stylem jakym jsou ty testy psane"? Proc myslis, ze vypadaji jinak, nez se uci vsechny deti ve skole? Ano, deti ve skole nekrizkuji odpovedi do formularu aneobtahuji geometrii, ale to asi nemas na mysli?
"běžné dítě by ten test na první dobrou nedalo, pokud nevidělo nějaké vzorové už předtím..." Co to znamena, ze by to na prvni dobrou nedalo? Ze by nemelo plny pocet bodu? Ano, ten test je staveny tak aby to bezne dite na plny pocet nenapsalo ani se sebelepsi pripravou. Nicmene mam pocit, ze na radu testu je potreba neco zopakovat, zvlast pokud jsem to delal pred dvema lety. Nekdo to ma v krvi a nekdo to holt potrebuje udelat jeste jednou.
"jinak tedy na přijímačky se připravovalo vždycky? " za me maminky v padesatych letech treba ne, tam jim byla skola pridelena bez jejich nazoru. My v osmdesatkach jsme meli od skoly rocni kurz s Belounem a rocni kurz cestiny ve skole zdarma a povinne.
Myslet si, ze se v soucasnem systemu (ruzne ZS, jinak rozdelene obory SŠ nez je zajem) vystacime s testy na "ktere neni treba priprava" (stale nevim, co se tim mysli,tak lehke aby je napsal kazdy?), je naivni - kde je konkurence, tam je snaha o zvyhodneni. Na rozdil od jinych statu navic nemuzeme pracovat s vystupnim hodnocenim, protoze nemame zadna pravidla, nevime proc a co hodnotime.
"a není to tak nějak už z podstaty mírně diskriminující pro děti nedostatečně motivovaných (movitých?) rodičů?" samozrejme, ze je to diskriminujici, ale to je jen dusledek toho,jak moc je diskriminujici uz vyber skoly, ucitelky. Stat nedokaze garantovat nejakou bazalni urove vzdelani. ZS by mely pracovat s talenty, ty by mely posunovat k viceletym gymplum (kdyz uz teda v systemu jsou a skola se o nadaneho jinak nepostara ) a deje se spis opak.
Předchozí