Přidat odpověď
Ropucho,
jo, naletí. Jako je vidět, že lidem na tom i záleží, ale vzhledem k neznalosti ve všem svém nadšení naletí rádobyekologickému marketingu.
Nedávno na mne vyskočilo video, jak mají někde v nákupním centru skvělý ekologický automat na fresh juice z pomerančů: šťávu z čerstvě vymačkaných pomerančů si zákazníci napustí do kelímků, které před jejich očima tiskne 3d tiskárna z "biologicky rozložitelného plastu" s příměsí šlupek z oněch pomerančů. No a lidi v diskusi jásali, jak je to krásný a KONEČNĚ se funguje v souladu se životním prostředím. Jenže když do toho vidíš, je tohle ten nejméně ekologický a nejvíc odpadový způsob, jak se dá pití asi koupit:
- 3d tisk je nejdražší a nejméně efektivní způsob výroby plastových předmětů
- bioplast se až na výjimky, kde na to mají speciální zařízení, nedá kompostovat ani třídit a recyklovat
- jakýkoli jiný zpracování šlupek než kompostování je jen bohapusté plýtvání energiemi (a tady ty šlupky převážej, sušej, dezinfikujou, melou, míchají někde do granulátu, vyrábějí filament do tiskárny, vezou zase do toho nákupáku... aby z toho vznikl kelímek, kterej se po jednom napití vyhodí)
atd.
A přitom úplně ignorujem zjevné "nápoje se dají servírovat v nádobí, které se umyje a použije znovu". Jako kdyby místo toho "ekologického cirkusu" ten džus prodávali ve skleničkách a měli tam myčku, vyšlo by to stokrát líp v nákladech i z pohledu životního prostředí.
Předchozí