Přidat odpověď
Hromadná doprava je málo dotovaná, je vidět, jakým trnem v oku bylo levné jízdné pro studenty a seniory. Ideální by byla hromadná doprava za cenu blízkou nule pro všechny. Pak by lidi nechali doma auta, pokud by to nebylo nutné. Ale když hromadná doprava stojí skoro stejně jako auto (20 km busem/41 kč, autem je většinou trasa ktatší, jede se přímo), kdo by na ten bus čekal a tahal nákupy v rukách?
Omezování spojů nastane vždy po zdražení jízdného, protože když jedou 2 lidi autem, už je to levnější než bus. Jezdí jen ti, co nemají auto a řidičák. Takže se nevyplatí, aby jezdily poloprázdné spoje. Půlku jich zrušíme. Jenže ubydou další pasažéři, protože čas jsou peníze a kdo by čekal půl dne na spoj, když může jet, kdy chce, a ani to nevyjde o moc dráž.
Kdyby byly spoje velmi levné, jezdilo by mnohem více lidí, musely by se navýšit počty spojů, takže by jezdily častěji, což by přitáhlo další pasažéry.
Jenže tady naši "vůdci" hromadnou dopravou nejezdí, neznají její problematiku, stálo by to prachy..., prostě není vůle s tím něco dělat.
Já bohužel musím jezdit autem do práce, protože to mám sice 16 km, ale busem je to 30 s přestupy, takže ta cesta trvá 90-120 min. Dost mě to štve, zrovna mi blbne auto, v zimě bych taky radši jela busem, ale jet šestinásobnou dobu a ještě dráž, to fakt nechci. Kdyby jezdilo víc spojů a navazovaly, bylo by to únosné, cesta by trvala míň než hodinu, což už se i dá.
Předchozí