Přidat odpověď
Jestli je to obchod typu mall nebo alza, tak jistě zcela bez problémů.
ale někdy to může být problém...
proto radši přes banku rovnou
Ptáte se, co je to chargeback? Chargeback je požadavek na vrácení platby, která byla uskutečněna platební kartou. Je vyvolán majitelem karty, který rozporuje oprávněnost transakce. Obvyklé příčiny, které vedou ke vzniku chargebacku, lze zařadit do tří kategorií:
Technické záležitosti (duplicita platby, technické problémy při platbě),
reklamace zákazníka (zboží či služba nebyla dodána, opožděná dodávka, zákazník obdržel jiné zboží než bylo objednáno, chybná expedice),
zneužití platební karty (tzv. fraudová transakce).
Jelikož požadavek na vrácení platby směřuje typicky k bankovním domům, zeptali jsme se, zda zákazníci tuto službu využívají. Banka má povinnost vracet peníze za transakce, které nebyly schválené držitelem karty či které nebyly správně provedeny. Tuto povinnost bankám ukládá zákon o platebním styku.
„Banka má povinnost vrátit prostředky držiteli karty nejpozději první pracovní den následující po dni, kdy držitel karty podal příslušnou reklamaci. Souběžně banka zahajuje šetření obdržené reklamace a o jejím závěru musí informovat klienta nejpozději 35. pracovní den po podání reklamace,“ vysvětluje Jakub Švestka, tiskový mluvčí Moneta Money Bank.
Předchozí