Přidat odpověď
To není ani tak o tom, jestli je obchodník menší... ale taky o tom, jakou má strukturu příjmů (hodně pidiplateb versus méně velkých částek) a jakou má marži. Jako jsou u nás pořád prodejci, pro které je 1-2% z přijaté částky na poplatku prostě problém, osobně to ale považuju za chybu v jejich cenotvorbě, protože mít takhle utažené náklady vzhledem k příjmům vnímám jako velké riziko (pak zdražej elektřinu nebo se rozbije stroj a člověk nemá v zisku rezervu na tyhle věci).
Já jsem taky malý obchodník, mám terminál s 1,95%, což je dost, ale s malým objemem plateb se člověk na lepší procenta spíš nedostane), ale prostor v cenotvorbě na to mám a hlavně u mého sortimentu funguje, že lidi kartou utratí víc. Tj. Mně se terminál celkem vyplatí, když přiměje zákazníka, aby u mne utratil kartou tisícovku místo pětistovky, kterou má hotově v kapse. Ale prodejce zmrzliny na koupališti zrovna tenhle efekt nevyužije, u něj stejně všichni platí jen pár šušňů.
Předchozí