C2 není něco co by nabízela škola (maximálně možnost zkoušky), ale je to o opravdové dřině a píli daného studenta. Upřímně by mě zajímalo, kolik dětí v době maturity má C2, ostatně příprava školy míří ke zkouškám FCE, což je B2. Tipovala bych naprosté výjimky, pokud nejsou z biligvního prostředí.
Co vidím u synovce, tak ačkoliv šli se synem ze stejné základní školy s cca stejnou jazykovou výbavou (nízkou), tak syn se nyní po dvou letech v pohodě domluví, píše normálně práce v angličtině a zvládne se dívat na film v angličtině a rozumí, za rok přečetl (povinně) dvě anglické knihy a napsal na ně třístránkovou recenzi. Zatímco synovec píše text s Google překladačem, bojí se mluvit a plete i základní časy, o dívání se na film v angličtině nemůže být řeč. Neumím si představit, jak by mohl být za 4 roky byť jen na podobné úrovni. A to mám syna v nejhorší skupině na KGM, moc se neučí.
To je také jeden z hlavních důvodů, proč chce dát brácha syna na KGM. Mimochodem u zkoušek z angličtiny po dvou letech na GVP dostal jen pár bodů.
Ostatně to sama musíte vidět u svého dítěte, jestli se v pohodě domluví a rozumí složitějšímu anglickému textu nebo ne.