Přidat odpověď
Kat, já zase rozumím tobě, že vidíš primárně ten vzdělávací přínos.
Pro některé děti je určitě velký, klidně už od dvou let věku, jde o sebeobsluhu, řeč, motoriku atd. atd.... Určitě jsou děti, pro které je nástup v pěti letech pozdě, protože už si nesou nějaký hendikep.
Jenže pracující rodiče opravdu potřebují v první řadě péči po dobu své pracovní doby. Ono to vypadá jako stavění rodiče před potřeby dítěte, ovšem zásadní potřebou dítěte v předškolním věku je čas strávený v rodině, s rodiči. A pokud rodiče pracují odpoledne, zatímco dítě je dopoledne v ústavu (i když se tam kvalitně vzdělává) a odpoledne s nějakou hlídací osobou, toho společného času s rodiči zbyde zatraceně málo. Někdo to možná neřeší, ale pro ty, kteří by to vyřešit chtěli, by byla ideální flexibilnější provozní doba ústavů. A v dnešní době takových rodin myslím přibývá.
Předchozí