Pawllo,
školství je specifické, protože se tam střetává spousta práv a povinností, které jinde nefigurují.
Třeba povinnost tam chodit na jedné straně a povinnost poskytovat "službu" i těm, kteří o tu službu nestojí, na druhé straně. To samo o sobě nemá obdoby, myslím.
Pak jde o děti. To je opět něco extrémně citlivého.
A pak jde o osobnosti, které se tam koncentrují. To do jednoho příspěvku nenacpu
.
No a v neposlední řadě tři obrovské skupiny lidí. Děti se všemi svými potřebami. Jejich rodiče, s nějakou představou o tom, jak by měla škola vypadat (a že těch různých představ je), se svou osobní zkušeností, jak škola funguje (a většinou přesvědčením, že tak to má být). No a u učitelé, kterým tu představu kromě vlastní zkušenosti předávají i lidé, kteří někdy chvíli byli také učiteli, a pořád se tak nějak traduje, jak by to asi mělo být. A celé to řídí lidé, jejichž představa o tom, jak to má fungovat, zase vychází jen z jejich osobních zkušeností coby žáčků před půl stoletím.
Jeden velký paskvil
.