Přidat odpověď
K_at,
ale já nepíšu nic jiného.
Škola má právo na tyto informace, zákonný zástupce má povinnost je poskytnout, ale jeho právo je se místo sdělení jednoho slova vypisovat se vším podrobně.
Ostatně, někdy to má větší význam, protože tendence škatulkovat je ve škole velká. Není autista jako autista a není dyslektik jako dyslektik, takže doporučení, co s kterým dítětem dělat nebo nedělat by mohla mít mnohem větší význam, než samotné sdělení diagnózy. Problém je, že ani ty zprávy z poraden nejsou psané pro konkrétní dítě, ale jsou jen přepisované od jednoho dítěte na druhé, takže celý smysl toho všeho se ztrácí. Ale je prostě jedno, jestli ty obtíže, které dítě má, jsou proto, že "škrábe!, nebo že "blbě čte". Pro školu je podstatné, že mu má poskytnout více času a netlačit.
Co se ale týče život ohrožujících nemocí, tam ten rodič většinou sám od sebe sděluje maximum informací a kašle na to, jestli musí. A na druhou stranu nevím o tom, že by se v podobných případech někdy nějaká škola domáhala lékařské zprávy.
Předchozí