Je to celé nakřivo. Teď jsem narazila na FB na další článek k tématu, kde se paní radovala, že kdosi z DP s jednáním řidiče nesouhlasil. Paní psala cosi ve smyslu, že to nebude na libovůli řidiče, že se změní systém. Jenže já se obávám, že v tom případě se pojede striktně podle techničáku autobusu a řidič nebude moct udělovat výjimku (možná některé autobusy místo pro 2 kočárky mají z principu, ale bude jich málo). Protože těžko může podnik řidiči nařídit, aby bral dva kočárky, aniž by to autobus opravdu bezpečně umožňoval. A výměna vozového parku je na dlouhé lokte, změna přepravního řádu bude hned.
Ještě z jiného soudku - koukala jsem na nějaká videa DP Brno, jak vystupovat / nastupovat s kočárkem. Nejdřív mávnout (nějaký řidič si v diskusi stěžoval, že rodiče nedávají znamení, že budou nastupovat) - imho na plné zastávce marnost, ale na volné rozhodně dobré. Pak nastupovat - vjíždět s kočárkem fakticky normálně jako po chodníku. Před výstupem signál řidiči (jakýsi řidič psal, že mu předchozí den signalizovali výstup 3 lidi s kočárkem ze 14, které vezl). Pak vystupovat couváním, matka-madlo kočárku-boudička, aby se kola nesekla v mezeře mezi busem a chodníkem.
Uvědomila jsem si, jak se situace posunula, dnes jezdí fakt hodně nízkopodlažních spojů; za mě byl systém nástupu a výstupu úplně jiný, většinou nutná dopomoc a kočárek tak, aby se z příkrých schodů příliš nenaklápěl a dítě nevypadlo, tudíž pro bezpečí dítěte boudičkou "níž" při nástupu i výstupu. Nějaký řidič psal, že to lidi dělají často špatně, možná bych ale jako babička taky měla tendenci hlavně vystoupit taky tak, jak se to dělalo za dob krále Klacka a autobusů s vysokými schody
Aspoň poprvé.