Přidat odpověď
"A kdo o tom má podle tebe rozhodovat jiný, než zastupitelstva (obecní, krajská)?"
Moniko, jednoznačně ministerstvo, případně též kraj (pod dozorem ministerstva).
Obecní zastupitelstva jsou zcela závislá na svých voličích a jim se snaží zalíbit, nezajímá je, co se děje za humny (a proč by vlastně mělo?). Naopak nekvalitu populisticky svádějí na přespolní děti, které si dovolují plnit jejich školy. Stavějí jim do cesty překážky (například TB), a když ani pak nejsou voliči spokojeni (přitom občan s TB je zároveň volič čili cílovka), svádí to na jakési imaginární podvodníky s TB.
Takže dochází k plíživé ghettizaci, už teď to někde zcela izoluje žáky v místních vesnických školách a nemají šanci na přijetí jinde.
Dopravní trasy favorizují regionální centra, ale ta odmítají přijímat děti do škol. Ty jsou odsouzeny k návštěvě malých škol s mizernou dopravní dostupností, což nepředstavuje jen nepohodlí pro dojíždějící děti, ale i logistickou překážku pro zajištění kvalitního personálu.
Podle průzkumů ČŠI jsou nejhorší školy právě mezi těmi malými. Jenže malé obce jiné než malé školy prostě zajistit svými silami nedokážou, a i kdyby, nezvládnou je naplnit patřičným počtem dětí a kvalitního personálu.
Zároveň školy neučí dle centrálních osnov, ale každá školy si vytváří ŠVP, který se může dost zásadně lišit od všech ostatních. Při zavádění ŠVP byla jedním z argumentů právě možnost se odlišit od ostatních škol a dát možnost rodičům, aby si VYBRALI, co je pro jejich dítě to pravé. No a najednou si vybrat nemůžou, každá škola je ale zároveň jiná, uči jinak, jindy a něco jiného.
Čili neexistuje spravedlivý a rovný přístup ke vzdělání.
Předchozí