Tak já spíš psala, jak to bylo za nás. A nejstarší dcera byla za Covidu na státním gymplu a všechny děti online testy atd si na soukromé skupině poradili, řekli řešení. Dceru to strašně štvalo, nechtěla podvádět a zároveň nějaké ty eseje a prezentace dělala strašně pečlivě. Takže se z toho nakonec jako jediná ve třídě psychicky zhroutila. Fakt bych byla raději, kdyby to odflákla a zůstala psychicky v pořádku.
Pak přešla do do soukromého Lycea tam je to v pohodě, je v maturitním ročníku a má samé jedničky.
Na státních školách to, pokud vím, funguje jinak. Nejmladší je na státní základce a ještě tam nemají potřebu nějak při testech podvádět, ale tlak na známky a na výkon je tam velký (4. třída). Minulý týden jsem ve škole řešila klasifikaci a individuální plán na další pololetí, protože dcera je víc nemocná, než zdravá a ředitelka povídá "nebudeme to hrotit, nemusíte odkládat klasifikaci, zvládneme to ze známek, které tam má. Nebudeme jí stresovat dalším zkoušením." A jak přišla dcera do školy, tak učka hned, no tu básničku musí umět, to musí všechny děti. Ještě bych chtěla s ní stihnout pololetní test z Ma i ČJ. A hned tam přistála koule z básničky (dcera měsíc nemocná). Učitel ji prý bude zkoušet ze Zeměpisu, dějepisu a přírodovědy. Očekávám to podobné i z jazyků.
No tak já už se ničemu nedivím. A za 2 týdny už ji pak v normálním vyučování nebudou zkoušet ani testovat, jen v přesně dané dny podle individuálního plánu. Asi se budu muset přeptat ředitelky, jak to teda myslela a jestli to vůbec ti učitelé vědí