Přidat odpověď
Kroniko, ano, Vietnamci opustili zdvořilost a úslužnost, se zákazníky nemluví a hledí do mobilů.
V tom s tebou naprosto souhlasím, také jsem to vypozorovala.
A víš, co si o tom myslím?
Že zjistili, že pro hulvátské Čechy, kteří žádnou zdvořilostí neoplývají, zhusta jim tykají a mluví o nich jako o "Ťamanech" nebo "Větvích", je jejich úslužnosti škoda a nemá cenu se namáhat.
Co se týká marží, nemám nejmenší tušení, jaké náklady má obchodník a jaká marže by měla být morálně opodstatněná.
Obvykle tyto věci reguluje trh, nabídka a poptávka.
Obchod si může otevřít každý, potraviny budou lidé chtít vždycky a lze směle začít konkurovat vysokým cenám nižšími, pokud je to reálné.
Já osobně jsem na tlak na co nejnižší ceny potravin alergická.
Jestli něco považuji za nemravné, tak právě praxi velkých řetězců, které si mohou dovolit tlačit ceny nereálně nízko pro menší podnikatele.
Vyprodukovat kvalitní potravinu něco stojí, nemá-li se drancovat příroda, nemají-li se týrat zvířata, namá-li se podhodnocovat lidská práce.
Ale zákazník to nechce vidět, zákazník prostě chce žvanec co nejlevněji a souvislosti ho nezajímají.
Předchozí