kroniko, jsi už velká holka, abys chápala, že výrobní cena a prodejní cena je prostě rozdíl... a že marže není čistý zisk obchodníka... že musí pokrýt náklady toho obchodníka... on musí platit prostory (nájem, údržba), energie, taky si zboží vozí, t.j. benzín, nafta... taky musí platit lidi, i tam ty náklady stoupají...
ten tvůj vietnamec sice koupí kaki za půlku, ale musel do toho obchodu (čas, osoba, auto, nafta...), taky ho nemusí všechno prodat (ztráty), takže 100% přirážku na jednom kaki mu prostě přeju...
jinak ta cena od průmyslového výrobce taky nakonec stoupne, skokově, jen to trochu déle trvá, než vyjedná zvýšení u obchodníka, takže obchodník se předpřipravuje na zvýšení cen od dodavatele postupně, aby pak i on skokově nezdražil o 30% (třeba), v čase se to obvykle srovná...