Přidat odpověď
Mám zkušenost zatím se dvěma dětmi, které se letos a před dvěma lety s přehledem dostaly na 8G s cca pětinásobným převisem poptávky. Se synem, který byl přijat letos ze třetího místa, jsme dělali přípravné kurzy v domácí variantě pro čtvrtou a pátou třídu. Videa z matematiky pro čtvrtou třídu byly s panem Havránkem a přišel nám skvělý, zejména srozumitelnost jeho výkladu, a to i v porovnání s panem Husarem, který točil videa pro pátou třídu - ten měl občas takový rutinní projev s tendencí napsat výsledek bez podrobnějšího vysvětlení. Nyní začínáme přípravu s třeťákem a opět s domácími kurzy ze zkoušek nanečisto (pan Havránek).
Prezenční zkoušky nanečisto jsme u páťáků využívali jako hlavní část přípravy a nesouhlasím se zdejšími názory, že nepřipravují na CERMAT testy. Podle mého názoru je to přesně naopak. Pokrývají všechny typové úlohy, které se u přijímaček vyskytují. Jejich testy z češtiny nám přišly oproti přijímačkovým trochu těžší, testy z matematiky mírně lehčí, nejsou tam např. v takové míře komplexní úlohy na řady (poslední otázka v CERMAT testech) a zanedbávají úlohy na prostorovou orientaci, ale zase na test dávají o 20 min. méně času, což nutí k rychlejšímu počítání. Každopádně nějaký pozitivní posun se projeví až po několikáté návštěvě.
Pochopitelně i tak je nezbytné udělat si doma všechny CERMAT testy z předchozích let, z češtiny jsme dělali i CERMAT testy pro sedmáky (mají náročnější úlohy na porozumění textu) vždy s vynecháním asi jen dvou otázek.
Předchozí