Stavím to tak, že není nutné, aby byly domácí úkoly, aby děti něco uměly.
A taky tak, že když děti učiteli tykají, že k němu nemají respekt a ve škole vládne anarchie.
Jestli je to přenosné do státního školství, to nevím. Já jsem o podobné škole (bez písemek, zkoušení u tabule, domácích úkolů...) osobně neslyšela, tím nechci říct, že ve státním školství neexistuje. A už vůbec nechci říct, že všechny státní školy jsou blbé. Zejména na vesnických malotřídkách se toho určitě dá taky dosáhnout. Spíš si myslím, že to je často o konkrétních učitelkách, ale na to musíš mít taky trochu štěstí.
Já vím, že mít dítě na klasické městské sídlištní základce by mě zabilo. Protože bych byla nejspíš nucena s učitelkama válčit. Jsem radši, když si rozumíme a společně pracujeme na společném cíli - spokojené a vzdělané dítě
.
Moje alternativy byly - tato škola a kdyby to nevyšlo, tak bych vybírala nějakou vesnickou malotřídku s malým počtem žáků, individuálním přístupem, nebazírováním na hovadinách (včetně zbytečných či nesmyslných domácích úkolech) atd.
Což samozřejmě není priorita všech, kámoška třeba svoje děti, ačkoli má takovou krásnou malotřídku jako spádovku, posílá radši autobusem 10 km do města, právě do klasické městské sídlištní základky.
A i z té naší třídy už během těch 5 let snad 5 dětí odešlo, dvě holčiny teda teď šly na víceletý gympl a 1 chlapec teď přestoupil do normální (městské sídlištní) základky... Ale vždycky se to místo teda hned zaplní. Je fajn, že (když) lidi mají volbu.
a to byla ta úvodní věta - ideální je, když si vybereš školu, se kterou nemusíš válčit, ale jsi na stejné vlně. Nechceš, aby tvé dítě dělalo domácí úkoly? Než bojovat proti systému na ZŠ, kde se na nich "striktně trvá", najdi si školu, kde je nedávají...