Přidat odpověď
no právě. furt dokola už ti malí se učí takový podrobnosti, že je to úplný nesmysl
kdyby toho zvládli polovinu, bylo by to fajn, ať se učí přemýšlet, formulovat myšlenky, chápat dobu, ale není potřeba učit se podrobně všechno, na některých školách jsou opravdu přetěžovaní, pokud to dělají poctivě, a pokud ne, tak jim to pro změnu sráží sebevědomí.
Nemám ráda školy, který mají na všechny děti stejný nároky, základní škola má učit základy, a má rozlišit, který dítě potřebuje víc práce a který naopak míň, z jakýhokoliv důvodu.
Moc se mi líbilo třeba podle popisu z Mexika, jak si poradila škola (Montessori) s klukem ve 3. třídě, kterýmu najednou nešlo nic, propadal. Škola si uměla dát dohromady, že se mu rozvádí rodiče, že v tom lítá doma, že potřebuje pomoc, umožnili mu pokračovat do 4. třídy, když do nějakýho termínu dožene, jinak by ho vrátili do 3. až někdy během září. Nepropadl. Starší sestra s ním strávila prázdniny nad učením, teď je kluk někde v 7. nebo 8. a je v pohodě.
Ale teda zrovna mexický školství bych nechtěla :) to je třetí svět, ale soukromý školy a některý církevní jsou super.
Předchozí