Přidat odpověď
Tak především byste neměli dělat dozory. To by mělo být výlučně úloha jiných rolí, jako jsou družinářky, asistentky pedagoga apod.
Pak by v každé škole měl být školní psycholog (byť třeba ne na 100%, mohl by být pro 3-4 školy). A možná i sociální pedagog, na řešení sociálních a sociálně-právních otázek i určité praktické nácviky.
No a dané krizi by zabránilo, kdyby automaticky žáci s prospěchem 4-5 byly sledováni nejen svým předmětovým učitelem, ale i jiným učitelem z oborové skupiny. Prostě víc hlav víc ví a občas by si s nimi sedl i jiný učitel matiky, rozhodně v situaci, kdy jde o propadnutí, nepřipuštění ke zkouškám, maturitě apod. Tam by musely být dvoje oči, dva podpisy. Jakási neoficiální "komisionálka". Zároveň by ten druhý kantor mohl navrhnout i nějakou pomoc, doučování apod.
Ono by to zároveň sjednotilo styl výuky ve škole atd.
Předchozí