Přidat odpověď
libiku, fígl je v tom, že Lojzík nekompenzován vypráví o vylodění v Normandii, ale bez "úlev" se nedostane ani ke studiu historie.
"nevím, jestli dává smysl, pokud nerozlišuje budu/dubu, aby směřoval např. k povolání jazykovědce ." On to samozřejmě rozlišuje, ale vzhledem k handicapu obdobnému nevidomosti mu to trvá déle, než zdravému. Proto má tu "úlevu" v podobě přidaného času. Ne proto, že je obecně pomalý, ale že musí kompenzovat poruchu.
Odbočku k jazykovědci nechápu. Úplně stačí, když stráví 6. - 9. ročník povinné školní docházky mezi obdobně studijně zaměřenými dětmi (a bude tak více v pohodě, než na základce, kde je dvakrát divnej - od školky Normandie a přitom koktá při čtení slabikáře = "fakt magor"), protože čtyřletého gymplu by se nemusel dočkat v psychickém zdraví a studijní motivovanosti.
Předchozí