Přidat odpověď
babi,jo.
Naprosto krucialni mi totiz prijde nepochopeni principu uprav podminek.
NEkompenzuje se nikdy vlastnost/schopnost/dovednost, ktera je testovana!
Kompenzuji se okolni podminky, pri nichz specificky handicap brani projeveni one testovane vlastnosti/schopnosti/dovednosti.
U tech absurdnich prikladu s behem je to uplne ucebnicove nepochopeni. Pokud je cilem testovani rychlost behu, nikdo neda cloveku na mechanickem voziku pridavny motorek. Ale handicap, ktery brani projeveni rychlosti behu, protoze dotycny poradne nevidi pod nohy, je kompenzovan kontaktnimi cockami.
Pokud je cilem testovani vytvarneho nadani, nikdo nezmeni zadani kresby postavy na kresbu detskeho hlavonozce, ale je mozne kompenzovat to, ze dotycny je na voziku, prizpusobenim vysky a sklonu kresliciho stojanu.
Pokud je cilem testovani intelektualniho nadani, neni mozne dotycnemu zadat ulohy prizpusobene mentalne handicapivanym. Je ale mozne kompenzovat mu poruchu sluchu naslouchadlem, dyslexii (idealne) volbou vhodneho fontu a velikosti pisma, casu na cteni zadani, nebo treba hlasoveho zadani...
Předchozí