Přidat odpověď
"ale na mšmt nesedím" tak pro radu techto veci nemusis sedet na ministerstvu, ledaze bys to chtela vsem naridit befelem. Existuji skoly (i statni), kde je rada predmetu spojenych, tak jak skole vyhovuje, kde nejsou trictvrtehodinovky, kde je velka cast projektoveho vyucovani, nekde je zas vic manualnich cinnosti. Pokud hodnotite zaky jen za testy bude to veci vasi skoly, formativni hodnoceni neni zakazane. Nasi kluci vzdy chodili do skol, jejichz soucasti byli rodice (msmt nic takoveho nezakazuje) ale je to pro rodiny casove narocne a rade rodicu a ucitelu to nevyhovuje - a pokud mas pocit, ze by to vedlo k diametralne odlisnemu fungovani problematickych rodicu, tak si myslim, ze se mylis. Myslim, ze spousta rodicu by ocenila aspon respekt skoly.
Ad prijimaci zkousky, doufam, ze neceho takoveho se nase deti/vnoucata nedockaji. Zakladni vzdelani by melo poskytovat opravdu vseobecny zaklad, nevim proc by mel budouci automechanik u zkousky prokazovat, ze pozna naradi a kuchar varit, jdou tam proto, aby se to naucili, spousta deti je nevyhranenych. Pohovory mohou skoly poradat i ted a take je poradaji. Uchazeci o maturitni vzdelani a pravdepodobne pokracovatele na vysoke skoly (jako je zdravotni sestra) bych urcite dovednosti ze zakladni skoly nechala prokazovat radeji nez je testovala na "komunikativnost" (proc by melo byt prislusne vzdelavani zapovezeno lidem, kteri v patnacti neprokazuji nejake vlastnosti - i vlivem nezralosti - nechapu)
Předchozí