Pleteš jedno s druhým. Jedna věc jsou zálohy - na energie a služby - to jsou věci co se vyúčtovávají dle skutečné spotřeby a náklady. To pak je v každoročním vyúčtování. Jejich výše se může měnit z rozhodnutí družstva prostě propočtem.
Pak jsou další položky jako zejména fond oprav. Ten se odsouhlasuje.
Předpis nájmu - to je to kde je stanoveno jakou částku máte měsíčně platit a z čeho se skládá. To byste měli obdržet při každé změně. Nechápu pokud jste ho neobdrželi jak jste tedy věděli kolik platit. Zřejmě došlo k nějaké změně mezitím, kterou jste nezaregistrovali. ale to neznamená že nejste povinni to doplatit.
To co jste zřejmě dostali nyní je seznam předpisů - tj. evidence předpisů plateb a jejich úhrad.
Asi se poptejte u sousedů jak to mají oni a jakým způsobem je distribuována změna předpisu. Nepíšeš jak dlouho ta bydlíte, ono každé družstvo může mít jiné zvyky. Musíte mít nějaké správce, firmu co se o tyhle věci stará.
Asi by nejdřív bylo dobré zjistit jak a kdy byl fond oprav změněn. Pokud ano, a nejspíš bych předpokládala že družstvo to umí udělat tak je to má být, tak myslím že investice do právníka je spíš zbytečná.
Je nepřijatelné vkládat příspěvky, které jsou neplacenou reklamou (chcete-li reklamu, kontaktujte redakce@rodina.cz), které jsou urážlivé, vulgární, rasistické nebo v rozporu se zájmy serveru Rodina.cz. Redakce si vyhrazuje právo takové příspěvky odstraňovat.
Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.
Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti. Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.