Přidat odpověď
Kosatko, to je ale ono - děti se naučí rychle. Ono tohle ale takto nefunguje. Za posledních pár let - vybavím si cca 3 - 4 děti, které se za 2-3 roky v českém prostředí a školce naučily opravdu velmi dobře česky. 1 dítě úplně zázračně. Teď sledují druhé, které opravdu od září jede zcela přirozeně a plynule se lepší. Jinak máme děti, kterým máme i 3.rok v MŠ problém rozumět. A děti, u kterých je druhý rok v MŠ zázrak vymámit z nich slovo či větu. Takže třeba rok a půl netušíme, jestli dítě má i aktivní slovní zásobu. Další věc, kterou je třeba vzít v úvahu - české děti hovoří obecně čím dál tím hůř. Logopedický průser. Máme čím dál častěji předškoláky, kterým chvílemi téměř nerozumíme. A přes chození na logopedii atd se to nejlepší. Takže i ten vzor ve třídě je problém.
A ty metodiky - no, jsou. Zrovna v týdnu jsem to řešila s děvčaty na FB. Jak si mám jako NEJAZYKÁŘ postavit lekce čj (povinné dle RVP) pro skupinu dětí, které se pohybují na škále od "začínám mluvit až po mluvím hodně, ale agramaticky" tak, aby se nenudilo a zároveň to mělo nějakou osnovu a řád. Protože sorry, já tohle nevím. A když se v tom začneš pitvat, je to prostě pakárna.
Předchozí