Přidat odpověď
Nejsem učitelka, jsem jen rodič. Uniká mi důvod, proč by děti vůbec měly být za své znalosti hodnoceny. Líbilo by se mi, kdyby cílem školy bylo předat nějaký objem znalostí a jelo se v módu - až si to dítě osvojí (pochopí, zapamatuje, dokáže aplikovat), pokračuje dál. Takže děti se učí sčítat (a jakou formou a s jakou asistencí, to je jiná věc), v nějakém okamžiku následuje test nebo zkoušení, bez známek, ale k ověření, jak to dítě umí. Kdo zvládne, postupuje k ... já nevím, odčítání, kdo nezvládl, pokračuje v trénování sčítání ad absurdum. Takže třeba se někdo řekněme do 15ti naučí jen to nejjednodušší a pokračuje na řemeslo, jiný obsáhne neuvěřitelnou škálu vědomostí a pokračuje do výzkumu. A odmalička by se všichni učili, že každý je nějaký, nikdo není horší ... cílem není ohodnotit, ale naučit. Taková škola by se mi pro mé děti líbila.
Předchozí