Inspirace vedlejší diskuzí, kde jsem se ptala, jaký smysl má oznamování každé písemky, když se pak dítě naučí jen na ten den. Dostalo se mi pár zajímavých názorů a je fakt, že má něco do sebe to oznamování, protože žák / student se tak může věnovat po škole nějaké zájmové činnosti nebo sportu, aniž by byl později ve stresu, že se nestihl připravit na další den.
Já jsem vyrostla v drilu, kdy se nic kromě pololetních písemek neoznamovalo a každou chvíli se psaly neohlášené desetiminutovky, aby se zjistilo, jak moc se učíme průběžně. Jo, pak když člověku bylo jeden den blbě, tak druhý den riskoval, že schytá kuli z desetiminutovky nebo zkoušení. Na druhou stranu mě tenhle dril naučil, abych se učila průběžně, což jsem rámcově využila i na VŠ, protože ne všechno se dá stihnout o zkouškovém. I na VŠ se člověk musí připravovat průběžně, např. načíst literaturu, takže ten dril nebyl úplně od věci.
Tady na rodině.cz je hodně učitelek, napadlo mne se tedy zeptat, jaký způsob hodnocení na ZŠ / SŠ mají a jaký by preferovaly a zároveň, jestli se jim třeba nějakou změnu ve způsobu hodnocení podařilo prosadit.
Samozřejmě je to volné téma nejen pro učitelky.