Libiku,
tady se ale zaměňuje "sebevědomí" ve smyslu nějaké uťáplosti a neschopnosti se prosadit, pochybnosti o sobě jako osobnosti, a "sebevědomí" řekněme "profesní".
Moje dítě nemá problém s tím prvním. Spíš naopak, on je typ přirozeného vůdce, organizátora, člověka schopného prezentovat na veřejnosti cokoli, do čeho se většinou nikomu nechce a z větší části to dělá dobrovolně, možná i s nadšením - to jsou všechna ta moderování školních akcí, účasti na Dnech otevřených dveří, vymýšlení a odprezentování projektů... Teď před Vánoci třeba měli ve škole akci, něco jako "studenti učí učitele", a samozřejmě se všichni jednomyslně shodli, že to bude dělat on; spolužák mu tu přednášku nahrál, takže jsem měla i možnost to vidět. Ten problém "sebevědomí" u něj není v tom, že by pak řekl "byl jsem trapnej, stálo to za prd a všichni, kterým se to líbilo jen kecaj". On je opravdu potěšenej tím, že ta přednáška měla úspěch, že ho třídní pochválila, jak umí uržet pozornost a strhnout posluchače. Jemu vadí, že "udělal jednu chybu". Protože mluvil na téma, ve kterým chybovat nechce. Že dělá bambiliony chyb v něčem, na čem mu nezáleží, to má na salámu. Ale bohužel má ten rozptyl tak velkej, že je naprosto nemožný něčeho takového dosáhnout, jeho v tomhle směru "uklidňují" i učitelé ("To je ale normální, já učím fyziku dvacet let a taky někdy udělám chybu"), on to prostě vidí jinak. Dokud něco neovládá na 100 % a vždy bezchybně, není "pro sebe" dost dobrej.