Přidat odpověď
Kuličko,
tak moje dítě má poměrně výrazný výtvarný talent. Takže jeho výtvory se mi mohou líbit i objektivně. Jenže patlání čehokoli podle učitelské předlohy není "jeho výtvor". Volná tvorba je něco úplně jiného.
Mmch., když chodil do ZUŠky, ani tam ho nenutili dělat nic "podle zadání". Jeho učitelka mi přímo řekla, že on by to sice udělal, ale nebylo by to ono, že ho zcela záměrně nechává dělat to, co sám chce. Že by mu tím vzala právě tu tvůrčí radost. Pak ho použili i do nějakých výukových materiálů, právě jako příklad dítěte, kterému se nemá překážet v rozvoji nějakým zadáním. Pro jistotu podotýkám, že plnit zadání při přípravě na talentovky neměl problém, neboť chápal smysl takového počínání.
Fascinuje mě, kolik lidí má problém pochopit, že existují lidé, pro které se organizované "plnění" vylučuje s "čistou radostí".
Předchozí