Monty, to není pravda, že to je to důležitý jen krátkodobě. Sice si to (hodně malé, třeba cca do tří let) dítě ani nepamatuje, později ho to "nemrzí" dlouho (ve smyslu, že vyhození výrobku matce nevyčítá, a na přímý dotaz odpoví "nevadí mi, žes to vyhodila"), ale ty základy osobnosti se v těch prvních letech přeci utvářejí. Něco je vrozené, a dotahne se to do výsledného tvaru tím, jak se rodiče chovají. Sebehodnocení (sebedůvěra, sebevědomí) v daleko pozdějším věku má základy v těch prvních letech. Může se stát, že pokud výtvor přiměřený (před)školkovému věku je nedoceněn (přiměřeně věku), nebude se člověku zdát v pozdějším věku žádný jeho výtvor (výkon) dost dobrý, dokud tedy nebude nejlepší ze všech. Což se málokomu podaří (z principu věci).
Dle mého není přetvářka říct dítěti "to se ti povedlo" v případě, že se mu to povedlo úměrně jeho věku. Že to "absolutně" není bohviečo je jasný