Přidat odpověď
Bóže, to je hovadina.
Dítěti bych to reálně zakázala používat a učitelce bych napsala, že s takovou výukou nesouhlasím...
Přirozeně inteligentní dítě na matematiku tuhle pakárnu nepotřebuje. Dítě nenadané na matematiku se tím jenom poplete...
Proč proboha?
My jedeme Frause a letos Hejného a zaplať pánbůh za to, zjevně... Hlavně se nikomu "nediktuje" jakýsi postup, který nedává žádný smysl...
Resp. nedává smysl takhle "otrocky". Samozřejmě, logika je podobná, ale přesto to takhle napsaná vypadá stupidně...
9857:37 člověk přirozeně řeší odhadem
čili řekne si 98:37, no 3 to nebude, to už je moc, takže 2 (ale fakt si to nepotřebuje přepisovat na 100:40) a pak si teda dopočítá 98-74, píšu zbytek 24, sepíšu 5, takže 245:37 - jo, to by 6 mohlo být (24:skoro 4) atd. To je podle mě smysluplnějsí, než snažit se vydělit 250:40... Ale řešit to přes nějaké "přísné" zaokrouhlování, to je blbina...
ano, děti se mají učit "realistickému" odhadu.
Viděla jsem malou sestřenku, která ve slovní úloze "spočítala", že tátovi je 128 let a vůbec jí nenapadlo, že je to krávovina z podstaty, že tam asi má nějakou totální krpu...
Předchozí