Jak byste řešili tuto situaci: dítě je ve 2. ročníki poměrně speciální střední školy (v kraji jediná) i se spec. přijímacími zkouškami (CERMAT ale též), prvák strávili skoro doma, dítě proplouvalo s 1-2-3 (posílání úkolů se spolužáky atp.) napříč předměty (úsilí vyvíjelo jen ve "svých" speciálních předmětech). ALE nyní při prezenční výuce se začaly hromadit známky již ve stupních 3,4 a to v 80% předmětů, jen z "jeho" má vše ok. Dítě tu a tam vyvine snahu a učí se (podle mne málo, podle dítěte dost). Můj názor je, že by mělo změnit školu (za méně náročnou) a tu svou specializaci brát jen jako "koníček" navíc. Dítě cítí, že patří k nejslabším ve třídě (a i mu to vadí), minulý týden bylo i v lehké depresi, že to nezvládá. Na můj názor, že by bylo možno přestoupit, ale reaguje s tím, že to v žádném případě, že je to jako dezertovat z vojny. Už jsem z toho na nervy, protože se děsím, že se bude zhoršovat. Úplně se bojím otevírat el. žákovskou, co zase přijde. Dobré známky má jen ze "svých" 2-3 předmětů, ale jen 1 je maturitní. Více času učení předmětů, ze kterých má 3-4, zatím není schopné/ochotné (těžko říci) věnovat (tráví ho hodně tím svým zaměřením). Tlačili byste na přestup? Řešili to v té škole? Dítě nic řešit nechce, ale já se děsím vysvědčení se samými 3-4 a říkám si, co bude další rok