"protože čím bude starší tím hůř se základy doučí. Ona se sotva podepsala a číst taky sotva uměla. Šlo o to, že jí to vzalo šanci jít na nějakou další školu. Třeba by mohla být veterinářka, třeba ne a byla by spokojená na farmě. Ale proč ji nechat zaostalou a bez šancí vybrat si cestu. O to zřejmě šlo."
ani náhodou....škola má dítě učit pro život, a co dítě, které samo zodpovědně k druhým zvládá to, co dospělý? Je zaostalé, když je v cíli, ale po cestě nenabyla nějaké vědomosti? Nebyla zaostalá, byla naopak velice vyzrálá, ochotná poskytovat, spolupracovat, myslet na druhé. Před sto lety by byla za hvězdu a sedláci by se o ni prali, aby se přivdala. Dnešní optikou je vlastně méněcenná. A věční studenti, co studují další a další vš představují elitu, ačkoli ještě společnosti nic nevrátili a třeba se o sebe zatím neumějí postarat.