rigel, klídek... my tu jen diskutujeme, nehledáme a především nenavrhujeme žádná řešení, nemáme na to kapacity ani páky
tvoje srovnání spolužáků a kolegů je úplně mimo, nepředpokládáš přece, že děti mají stejnou schopnost sebeovládání jako dospělí... jsou to děti a mantinely se teprve staví, ty děti se učí reagovat, získávají zkušenosti a my, dospělí, bychom se měli snažit jim v tom pomáhat... a tak třeba učit agresivní děti zvládat svůj vztek a neživit jejich frustraci a agresi tím, že se k němu budeme chovat jako děti (my, učitelé, rodiče, sousedi...) jsme dospělí a měli bychom umět svoje chování regulovat - t.j. pokud jako učitelka mám ve třídě agresivní dítě, musím k němu najít cestu jinak, než jak si ji (snadno) najdu k jinému dítěti... a určitě to nebude tím, že budu sázet mračouny a černé puntíky...
jinak moje poznámka o prevenci byla k tomu, proč se tu v diskuzi zaměřujeme víc na andílka místo na oběť... že řešit jak se zachovat k oběti je až následným krokem...
a jestli se mě ptáš na "recept" tak ten fakt nemám, kdybych ho měla, tak vám tu vedle v diskuzi o bohatství napíšu, jak se stát multimilionářem... nebo spíš nenapíšu, jak tam padlo, byla bych touhle dobou někde v tropickém ráji a oprašovala svou sbírku nobelových cen...