"fyzickému bezpečí ve škole tady moc prostoru nedáváme, na rozdíl od ohrožení obaly a linkováním okrajů."
Rigel, bigotní, úzkoprsé, ječící učitelky, pro které je podložka č.5, linkované kraje, nikdy nechybějící tuha do kružítka a nezohnutý obal sešitu vrcholem zvládnutí 1.stupně, jsou v některých případech také někdy důvodem, proč se průměrný kluk stane téměř "Andílkem"...
Psaly jsme o tom, že když dítě pětkrát denně slyší, jak je blbé, protože na jednom sešitě je zmuchlaný obal, nemohl najít v tašce nůžky, tužka č.2 nebyla ořezaná atd., tak to v některých dětech cosi odstartuje - vzdor, nechuť ke škole, učitelce apod.
Krásně je to vykreslené v My všichni školou povinní - Hajská vs. Jirka Oliva - to taky pobavilo třídní mé dcery, když marně na rodičáku hledala slova, aby popsala její nesoustředění - a já jí pomohla "...ona je trochu jako Jirka Oliva, já vím
" Obě jsme se zasmály. Ve čtvrté třídě z toho dcera vyrostla. Co by se ale stalo, kdyby její učitelka neměla smysl pro humor a elementární nadhled?