Přidat odpověď
Rigel,
když ona je to "taková hra na něco" i z jiných důvodů než je ten, že část populace (bez ohledu na dosažený stupeň vzdělání) má "problém s procenty".
Problém je i v tom, že máme obrovské rozdíly mezi regiony - a dokonce i v rámci regionů - a skrze ně značná část SŠ/VŠ vzdělaných, ať už na jakékoli škole, to vzdělání nikdy k ničemu nevyužije, protože v místě bydliště je max. pár místních úřadů a montovna.
Kdo umí něco, po čem je poptávka - typicky ten řemeslník - tomu může být úplně jedno, jak je nebo není vzdělanej, a když si riskne pracovat načerno, nemusí mít ani ten výuční list; veškerý školní i mimoškolní vzdělávání je jen na jeho rozhodnutí, jestli si chce rozšiřovat obzory nebo ne. O práci se bát nemusí.
Kdo nic takového neumí a není ani "přirozeně podnikavej", aby si nějakou díru na trhu našel, ani do ničeho zapálenej tak, že by mu nevadil legrační plat, tak je pro něj možná pohodlný něco vystudovat "pro titul", aby mohl do státní správy, jenže kdo bydlí ve Vyšných Vlkodlakách, ten kromě školství nemá ve státním sektoru moc šanci.
Nakonec ti lidé stejně dělají "něco jiného" a často jsou rádi, že vůbec nějakou práci mají.
Předchozí