Konzervo,
jo, přesně takové věci mám na mysli.
Matematika se prostě na školách učí blbě. A když už někdo přijde s nějakou inovací typu Hejný, tak to zase není univerzálně použitelný pro všechny žáky a vyhovuje to zase jen poměrně úzké skupině.
U nás pořád platí "proč to dělat jednoduše, když to jde dělat složitě" a především úplně odtrženě od praxe. Na jedný straně vychází RVP z toho, že prvostupňový dítě má problém s rozpoznáním domácích zvířat, na druhý se od nich očekává speciální typ matematickýho myšlení, který je k určitému propojení úkonů dovede "samovolně". Ovšem pozor, to samovolné propojení je pořád ještě od mnoha učitelů postihováno horší známkou, protože "postup".
Nedivím se, že je matematika nejméně oblíbený předmět. Mně taky ve škole bavila přesně jen do chvíle, kdy moje "samostatný myšlení" vedoucí ke správnému výsledku bylo oceněno trojkou a červeně psanou poznámkou "Postup!!!" přes půl stránky.