"Problém našeho školství" je především v tom, že je ve všem o několik desetiletí pozadu a základní VŠEOBECNÉ, POVINNÉ vzdělávání neplní svou funkci - když si odmyslím zlomek těch, kteří jsou zjevně duševně choří, pak všichni ti dnešní kazatelé "grafenu", "čipů ve vakcínách", "plánované genocidy", "škodlivé chemie" apod. museli projít základní školou a očividně to na nich nezanechalo žádné stopy. Kromě toho, že umí (strašlivým pravopisem) psát a možná sčítat a odčítat do stovky.
Devalvace vzdělání neznamená, že má mnoho lidí nějaký typ/stupeň vzdělání, ale to, že k získání takového vzdělání je potřeba stále méně a méně reálných schopností/dovedností.
Jasně, že v roce 2021 není potřeba u maturity překládat antické texty z/do latiny a řečtiny, v tomhle je opravdu "doba jinde", ale ne zas natolik jinde, aby státní maturita z cizího jazyka byla na úrovni 9. třídy ZŠ.