To klíčové sousloví bude "dopomoc prvního kroku", tedy ověření si porozumění zadání a kontrola, že dítě začalo pracovat správně. Pokud ne, je třeba včas zastavit, instrukce přeformulovat, ověřit porozumění.
U dysfatiků a u dětí s PAS je také velmi důležité ověřovat znalosti na známých cvičeních a známými metodami.
U slovně zadávaných úloh je pak vhodné dítěti zadání přečíst, slovní zadání doprovázet grafickým znázorněním, obrázky.
Dále rozfázování instrukcí a opět průběžné ověřování porozumění.
Existuje katalog podpůrných opatření, prošla jsem v rychlosti tu část pro děti s narušenou komunikační schopností (v běžné škole především dysfatici, kteří mají hodně společného s dětmi s PAS) a pro děti s PAS, opatření se hodně podobají a snad jsem z toho na nic zásadního nezapomněla. Ke stažení např.
zde.