Pawllo,
to je ten průšvih, že to nikdo nevysvětlil, přitom když ten důvod znáš, tak to i smysl dává.
V pondělí se testuje, aby se minimalizoval počet těch, kteří pozitivní do školy vůbec vlezou. Pokud se dodrží pravidla pro testování (odstupy, venku nebo permanentní větrání, oddělení doprovodů od ostatních dětí atd.), tak i když se najde někdo s pozitivním antigenním testem, mohou se ostatní normálně učit a ten jeden si pak nechá udělat PCR. Pokud ho má negativní, může se zapojit do výuky (bohužel tady to dostává nafrak kvůli době, za kterou je možné objednat a získat výsledky toho PCR testu, podle mě takové dítě už se do školy ten týden nejspíš nedostane
).
Ve čtvrtek se pak dělá test proto, aby se při případném rozšíření nákazy v rámci třídy sfoukla karanténa za tu dobu, co ta třída má být na distanční výuce.
Tak to tedy tvrdí a je to i ten hlavní argument pro rotační výuku.
Já si teda začínám myslet, že v tom je i to, aby bylo potřeba víc těch testů (aby si někdo ze státní kasy namastil kapsu) a taky je to způsob, jak získat tu správnou statistiku o šíření viru ve školách, jak už tu padlo.
No a na roušku argumentujou tak, že ty testy přeci nejsou až tak spolehlivé, tak pro jistotu, kdyby někdo pozitivní "proklouzl"
.
Takže původní myšlenka asi nebyla úplně zcestá, ale realita všedního dne z toho dělá frašku.