Přidat odpověď
Jenže kritický myšlení můžu pěstovat na základě nějakých znalostí. Pokud ale osekáme výuku a vybodneme se na procvičování a upevnění základu, tak nemáme na čem stavět. Biflování jsme sice zavrhli, ale třeba násobilka je prostě nabiflování, zautomatizované tak, že nám to prostě přejde do krve. Krom toho mám dojem, že třeba vyzkoušet slovíčka je jednoduché a zvládne to i cvičená opice, ale cvičená opice už nezvládne jazykem MLUVIT, což je jaxi nepoměrně těžší. Stejně tak je jednoduché nasolit dítku kouli za to, že nevyjmenovalo přemyslovské krále, jak za sebou vládli, ale na druhou stranu to dítě neví, jak se vyvíjela společnost a jakým způsobem ti králové vlastně vládli. Prostě vyjmenovávat nabiflované bez jakékoli souvislosti může učit kdekdo, ovšem porozumění už chce někoho, kdo věci opravdu rozumí.
Zase na druhou stranu se blbci zase snadněji ovládají, že. Stačí jim něco šikovně nakukat. Zatímco ti s kritickým myšlením se v tom vrtají a vidí, že to je hovadina, neb mají jakýsi vědomostní základ, tak blbci jdou bezmyšlenkovitě s davem.
Předchozí