MaMar,
je normální, že každému vyhovuje jiný způsob přijímání. A právě proto je dobře, když i učitelé mají možnost využívat jiné styly "vysílání". Jako jo, ideál by byl, kdyby každý učitel "vysílal na všech vlnách", ale to je utopie, každá má i své vysílací preference. Už to, když někdo alespoň občas přepne do jiného módu, je fajn.
Pokud by došlo k tomu, že budou pivinné kamery pro všechny (klidně jen pro všechny učitele), snavýhodní to tu skupinu dětí, které míhající se obrázky obličejů na pestrobarevném pozadí ruší. Nebudou mít úniku. U učitelů, kterým kamera nevyhovuje, se dá navíc očekávat zhoršení jejich práce, protože je to v rozporu s jejich běžným stylem.
Já byla vždy odmítač jediné správné cesty. Jsem si vědoma výhod kamery, pokud někomu kamera jako taková nevadí. Ale odmítám přijmout čím dál více podporovanou a šířenou "pravdu", že jedině s kamerou je výuka správná a dobrá.
Jinak co se týče výuky na učňácích, nedělám si iluze ani o té prezenční. Tam je gró v praktickém výcviku, v tom bývají učňáky skvělé, pak odborné předměty, n a ty všeobecně vzdělávací jsou prostě na chvostě. V distační formě, kde má výuka těch všeobecně vzdělávacích všechny výhody, se pak ten rozdíl projeví velmi výrazně, protože to, v čem je síla učňáku, najednou zmizí.
Mám zkušenost od dcery přítele, a to šlo o průmyslovku. V distačce je nechali úplně bez výuky a to šlo o maturanty. Češtinu ho stihla dcera doučit (na ústní přes noc, na didakťák několik týdnů), matiku bohužel zatím nemá
. Odbornou maturitu zvládl levou zadní.