Přidat odpověď
Hezky komentar ma k tomu Fertek. Dobre popisuje, ze by se situace dale resit lepe, ale vlastne to nikoho nezajima (jako rada dalsi veci spojeny z covidem se proste jen tak patla)
"... Když opakujeme, jak je důležité, aby se do školy vrátily děti v první a druhé třídě, deváťáci a maturanti, měli bychom jasně dodat, že stejnou prioritou je návrat žáků na učilištích do praxí ve všech ročnících.
Kromě jiného proto, že tady je epidemiologické riziko nízké. Jde o malé skupiny, obvykle mezi pěti deseti žáky – navíc ve velké dílně, na stavbě, v zahradě. Podle oboru. Pokud dovolíme dělníkům stavět dům, mechanikům opravovat auta, zemědělcům orat pole nebo kuchařkám vařit obědy, opravdu není důvod, proč by se toho nemohlo účastnit dva nebo pět učňů na praxi nebo v dílně na učňáku. Epidemiologické riziko se nezvýší a jim to umožní trávit čas něčím smysluplným. Mimochodem udržení denního rytmu a pracovních návyků je u téhle žákovské skupiny mimořádně důležité.
Je to úvaha tak prostá, že bychom mohli předpokládat, že na nějakém ministerském jednání už tohle téma probírají, ale veřejně zatím nikde nepadla. Na rozdíl od trablů prvňáků a maturantů. Nejpravděpodobnější zdůvodnění bohužel opravdu je, že náctiletí, kteří pracují rukama, ve skutečnosti tuto společnost zase tak moc nezajímají."
https://fertek-blog.eduin.cz/2021/01/21/neni-jen-maturita-ale-i-zaverecne-zkousky-na-uciliste-jsme-znovu-zapomneli/
Předchozí