Přidat odpověď
Já myslím že to má dvě roviny. Jedna je ta vzdělávácí, ale takto malé děti nebudou tak uvědomělé aby dokázaly šetření papírem samy aplikovat. Takže ruku s tím jde nastavení pravidel a nápodoba.
Já jelikož to sama dělám, tak vidím že děti to berou jako danou, automatickou věc. Papír který lze dál použít např na poznámky použijeme. Ten co už je na vyhození tak se třídí a vyhazuje do "papíru".
Já teda sice taky nemám ráda až nemístné šetření v rámci tvořivosti dětí, ale asi chápu co myslíš. V tomto školkovém období bývá doba kdy děti dokázaly spotřebovat kupu papíru a na každém jen čárka, nebo vystřihnout malé kolečko z jedné A4 a zbytek vyhodit ...
Tak to ráda nemám.
Možná bych vyhlásila něco jako týden o papíru a věnovala ho tomuto tématu. Na youtube snad budou i nějaké pořady na to téma.
Takže jo vzít to přes stromečky a myslím že na výrobu papíru je obrovská spotřeba vody.
Možná zkusit s dětmi ruční výrobu papíru?
https://www.priroda.cz/clanky.php?detail=1533
https://www.drevostavitel.cz/clanek/jak-na-rucni-papir
https://www.priroda.cz/clanky.php?detail=396
Pak samotná realita, na kterou když si děti zvyknou, tak ji postupně přijmou za svou.
Papíry které lze použít na další tvoření dávat na nějaké místo. Ty co ne naučit vyhazovat do tříděného boxu na odpad.
Nápady na další využití - tak možná vlaštovky, nějaké jednodušší origami
z barevných dělat něco s těmi tvarovanými děračkovami, pokud je máte
Předchozí