No, nevím, jestli jestli tohle je zrovna optimální "ekoprogram". Papírem se v v MŠ šetřilo i za mého dětství a pamatuju, jak mě dohánělo k šílenství, když mi učitelka nechtěla dát nový papír (velikosti A5), přestože ten původní byl pokreslený z obou stran a snažila se mě přesvědčit, že jsem tam toho nakreslila málo a že "semhle" (myšleno do "vzduchu" někam mezi střechu domečku a slunce na nebi
) se určitě ještě něco vejde ...
Můžeš tedy určitě nutit děti, aby ze svých obrázků ještě poskládaly lodičku nebo ho roztrhaly na nějakou koláž (tj. "nové dílo ze starého"), ale ony jsou většinou na ty obrázky docela pyšné? Myslím, že fajn, dokud se ještě zajímají o práci s papírem a ne jen o monitory a displaye ... Podle mého jako ekoprogram stačí, když budou vědět, že pokud chtějí vyhodit papír, tak ne do koše, ale na zvláštní místo (a jestli potom z toho, co děti dobrovolně vyhodí něco ještě vymyslíte, tak super - např. ty skládačky a origami ...) Případně, jestli šetříte na papíru, tak dětem nabízejte spíš stavebnice, modelíny a jiné "opakovací" možnosti ke hře?