Lassie,
a to je přesně ono - "pomáhat si mohou na gymplu". V rámci vybrané skupiny, kde se předpokládá, že to dítě zvládne bez pomoci. Tohle přesně je mi proti srsti. Na základce s větším "rozptylem schopností" mi ta pomoc připadá daleko důležitější.
Mmch, moje dítě bylo na běžný základce v tomhle směru daleko spokojenější, kolektiv na gymplu mu vyhovuje mnohem méně. Jednou jsem na to téma mluvila i s jeho učitelkou na rodičáku, resp. začala s tím ona, protože si všimla, že je syn často "takovej posmutnělej". Ne že by se tam dělo něco dramatickýho, ale byl prostě konfrontovaný s typem dětí, které předtím prakticky neznal. Takže dává stále přednost kamarádům ze základky.
Jinak k dotazu - většinu těch věcí, co se odehrávaly na základce jsem se dozvěděla až zpětně, ale z toho, co vím, tak mohl pomáhat i o hodinách, na prvním stupni dost často tu přírodovědu "odučil" místo učitelky, na druhém pak bylo docela komický, když se třeba učitelka ptala žáků, jestli má otázky do písemky připravit ona nebo syn, třída obvykle chtěla ty od učitelky, syn totiž vyžadoval daleko hlubší znalosti než ona.